søndag 6. februar 2011

En annen place som ikke lenger er mine

Bloggen min har blitt en blogg det ikke var meninga at den skulle bli.
Jeg skulle bruke den til å skrive alle de rare tinga man ikke kan skrive noe annet sted. Tekstene skulle ikke følge noen regler og de skulle ikke trenge å ha interessant innhold.
My Place har blitt en annen Place som ikke lenger er Mine.
Ingen skulle lese bloggen. Ingen skulle lese den fordi ingen ville ha interesse av det som sto der. Ingen skulle vite om den. Ingen, bortsett fra noen. Sånne setninger er lov.

Det har skjedd gradvis, som det ofte gjør. Det kan ha begynt da jeg begynte å legge ut linker på facebook. Men det kan like gjerne ha begynt tidligere. Eller senere. Jeg vet faktisk ikke. Jeg vet bare at jeg en stund har fått litt angst hver gang jeg har trykka på "Nytt innlegg"-knappen. Jeg har fått en akutt følelse av å måtte prestere. Så gjemt, at jeg ikke egentlig har tenkt over det før nå.
Noen ganger har jeg trykka på knappen for så å bruke de neste minuttene på apatisk stirring på det hvite feltet. Selv om jeg vet hva jeg hadde lyst til å skrive om. Det er sjelden jeg trykker på "Nytt innlegg" når jeg ikke har en plan for det, men det har hendt.

Jeg har altså lenger enn lenge skrevet ting som jeg tror folk vil ha interesse av å lese, i stedet for å skrive ting jeg vil ha interesse av å skrive. Det blir det slutt på fra nå av. My Place er ikke for hvem som helst. My Place er for spesielt interesserte.
My Place er mitt sted.

2 kommentarer: