mandag 24. januar 2011

Bli ute

Jeg sitter her og holder på å dævve. Så trøtt er jeg.
Vi har akkurat brukt en ukes tid på å snu døgnet riktig (feil) vei igjen etter at vi atter ankom Malmöelige trakter.
En måneds juleferie i Halden har vi hatt. Jeg trodde det jammen ikke før jeg så det svart på hvitt. Eller hvitt på svart om du vil. Ferie betyr i hvertfall sove lenge, og Lucy er ganske lettlurt, så til slutt var døgnet forskjøvet med cirka fem timer. Nå har vi altså dytta det tilbake, og i dag tok ho kvelden halv åtte i stedet for ett.

Men JEG er trøtt.

Vi har levd uten internett altfor lenge. Først i Halden, der hadde vi nett i vinduskarmen. Noen ganger. Så kom vi hjem. Vi har et slikt mobilt bredbånd fra Tele2, og betaler for opptil 6 Mbit/s. Hoppsann! Tele2 var visst ikke ferdige med juleferien enda, for hastigheten som møtte oss var 0,04. Det vil si passe ubrukelig. Hos Tele2 fikk vi beskjed om at "det er jo ooooopptil 6 Mbit, da er det ikke garantert at vi får så mye"! Antyda at akkurat det er vi veldig klar over, men at 0,04 kanskje er litt veeel...? Joda, han stilte visstnok litt på en antenne, men ellers var det ikke noe han kunne gjøre (sikkert ikke...).
Vel, det ble litt bedre. Så ble det dårligere. Nå er det dårlig.

Så, hvis jeg uteblir, så vet dere nå at det er fordi jeg antageligvis har blitt...ute.

1 kommentar:

  1. Da får du "ligge på lading" med nye blogge-temaer inntil videre...eller oppsøke et bibliotek..der kan man ...i alle fall her hjemme i Norge... låne gratis pc en times tid rett som det er....om skrivekløen blir for intens...jeg bruker denne "kløen" på slektnotater, som du sikkert ikke har kunnet unngå å få vite....Lykke til !

    SvarSlett