lørdag 26. september 2009

Oslotur

Frihelg!
Og Lars-Andreas hjemme. Vi bestemte vårs for å dra til Oslo og shoppe i dag, som følge av en særdeles hyggelig lønning. Klokka ti skulle vi kjøre fra Halden, og regna med å være i Oslo rundt halv tolv.

Kvart på elleve sto vi opp, kjørte innom Drøbak og plukka med vårs Fredrik, og var i Oslo litt før to. Det ble frokost på Mc'n, selv om jeg bare har gitt meg selv lov til å spise der hver 23. dag.
Først så vi på en kunstutstilling, så var det tid for å finne parkering. Hadde aldri trodd jeg noen gang skulle finne parkering i Oslo sentrum for åtte kroner (hvorav jeg betalte èn og kællen sju). Vi shoppa og shoppa, og tiden gikk fryktelig fort. Plutselig var klokka 17.48 i midten av Karl Johan, og vi hadde eksakt tolv minutter på vårs til Oslo City stengte. Vi småbeina ned, fant ut at vi hadde to timer og tolv minutter siden det stengte åtte og ikke seks, shoppa litt mer og kjøpte bringebærsmoothie. Og plutselig var dagen snart slutt.

Gamle og sletne som vi er, tok vi trikken til Tullinløkka hvor bilen sto og ante fred og ingen fare. Derfra kjørte vi til taxibua på St.Hanshaugen og hang der. Skulle ha med vårs Fredrik hjem igjen. Fredrik hadde drukket seks øl og var morsom. Dessuten fikk jeg vist fram tatoveringa til en person til. Made my day :)

Nå er det mojito på gang, så blir det en tur ut i Halden.

Ja forresten, shoppinga resulterte i et belte, sokker, tunika, vinterjakke, genserting, et skjerf og en skjorte.
Slett ikke verst!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar