mandag 28. september 2009

Uskyldig offer for hypnoterapi

Nå har jeg slutta å røyke. Sånn akkurat nå.
Før jeg dro til London bestemte jeg meg for at når jeg kom tilbake igjen skulle jeg slutte. Bare røke ferdig de pakkene jeg hadde igjen først. Nå har jeg kommet til siste pakka, det er mer igjen i den, men jeg har slutta likevel.

Testa hypnose-dvd i kveld. "Bli røykfri med hypnoterapi"! Bare for moro skyld. Altså, jeg tror på hypnose, men ikke gjennom tv-skjermen. Det føltes ganske merkelig. Man ligger og slapper helt av med øynene lukka og hører på en stemme som teller til fem og forteller at man svever på en bomullsky. Så forteller stemmen at røyk er ekkelt, mens man graver litt i sanda på en strand. Litt etter svever man på en annen sky av bomull, og det hele pågår i litt over en halvtime. Til slutt gratulerer stemmen deg for at du aldri mer skal røyke, omtrent 15 ganger, også teller den til fem igjen. Så våkner man (tror jeg aldri sovna?).

Det første jeg tenkte da det var ferdig, var at jeg hadde lyst på en røyk. Jepp. Funka dritbra. Jeg dro meg opp av sofa'n og pella en av de siste sigarettene ut av pakka. Fant lighter'n og åpna verandadøra. Så ombestemte jeg meg. Bare sånn uten videre. Det var dritrart! Jeg hadde lyst på røyken, men ville liksom ikke ta den likevel. Hva skjer? Jeg gikk inn i stua, putta siggen tilbake i pakka og satte meg i sofa'n igjen.

Litt småskremt av det som akkurat hadde skjedd.

3 kommentarer:

  1. W00t! Fantastisk! Jeg slenger meg på bølgen og laster ned video og endelig ikke-røyker lydbok for ekstra inspirasjon!! :D

    SvarSlett
  2. Va duktig du e Ida, jag tror stenhårt på att du kommer klara det! :-) Och om inte, ja alla är vi människor. :-)
    Själv har jag inte slutat än, jag håller bara upp så länge jag kan. ;-)

    SvarSlett
  3. Så flink du er Ida:) Lykke til.. man får gjøre så godt man kan mere kan man ikke forvente..., kanskje virker denne litt skumle "seansen" he he.

    SvarSlett