mandag 26. oktober 2009

Drøm

Jeg og Lars-Andreas skulle ha barn, men hadde ikke barnevogn. Dermed bestemte mamma og pappa seg for å dra på oppdrag og skaffe en vogn. Mens de var borte, bodde vi i bryggerhuset på gården i Skjeberg. Akkurat hvorfor er jeg ikke sikker på. Men jeg husker det begynte å brenne i bryggerhuset, da de ankom i en mørkeblå (merkverdig, jeg husker vanligvis aldri farger) minibuss.
I bagasjerommet hadde de ikke mindre enn fire barnevogner. Det hadde nemlig vært et slags tilbud. Hvis man kjøpte fire vogner fikk man gavekort på Systembolaget. De hadde derfor også med seg to bæreposer med sprit til vårs.
Det var litt slitsomt å tenke på at vi plutselig måtte ha fire unger istedet for en, pluss at vi måtte ha alle på en gang. For hvis de kunne arve vogn etter hverandre, var det jo ikke noe poeng med fire vogner. Etter en stund fant vi ut at det gikk bra med to samtidig, siden de da kunne ha to vogner hver.
Det løste seg altså til slutt, og vi syntes også det var et godt tilbud.

4 kommentarer:

  1. Noen sies å være sanndrømte??

    SvarSlett
  2. Ja, og jeg har jo vært det før! Men det var en litt mer normal drøm enn denne. Selv om denne faktisk var mer normal enn de vanligvis er.

    SvarSlett