onsdag 20. oktober 2010

Hvordan plage et barn

Det får være grenser for hvor lenge en baby skal ligge der, dag ut og dag inn, og bare ha det bra. Fem uker får være nok! Derfor var det i går kveld vi tenkte det var på tide å plage barnet vårt.
Den beste måten å gjøre det på måtte være å tvinge ho til å spise tran.
Først fikk Lucy bade. Stort feilgrep! Men vi lærte, og neste gang husker vi riktig rekkefølge: Tran FØRST, bade ETTERPÅ.

Vi helte tranguffa inn i kinnet som helsesøster hadde sagt, for da var det visst minst sjanse for at det ble spytta ut igjen. Omtrent halvparten ble spytta ut og fordelte seg pent mellom ansikt, nakke og hår. Høyre øre fikk også en god dæsj.
Barnet, som ikke hadde fått opplæring i "Tran", illskrek og pusta inn resten av trana i stedet for å svelge den.

Barnet lukter nå FISK, og jeg konkluderer med at forsøket på barnemishandling var vellykka.

3 kommentarer:

  1. Det påstås at faktorenes orden er likegyldig, men jeg kan ikke se at denne regelen passer særlig godt i dette tilfellet. Det ble trolig to ganger bading denne kvelden. Det er nok ekstra strevsomt å være foreldrenes første barn...for husk at det er ikke foreldrene som oppdrar et barn...det er barnet som oppdrar foreldrene...noe å tenke på....MEN er det nødvendig å plage ungen med tran da ? Tran kommer fra fisk som lever i forurenset vann og kvaliteten på trana blir vel deretter. Kanskje var det klokt av Lucy ikke å ville svelge unna som en lydig slave ? I vår tid ...med overflod av mat...kan man kanskje klare seg bra uten tran..i alle fall på økologisk dyrket mat...tror "tante"...

    SvarSlett
  2. haha, skal ikke være lett ;)) Går nok lettere neste gang!! Tran er jo ikke akkurat godt da.. Var bare det ho prøvde si..

    SvarSlett
  3. Husker jeg skulle gi mitt tantebarn tran... redsel og gru, men der var det nok jeg som gremmet meg for ungen svelga villig ned.
    Sanasol er et godt alternativ spør du meg, det fikk faderen til Lucy... se så sprek han har blitt hi hi.....
    Blir kvalm bare jeg tenker traaaan...:(

    SvarSlett