torsdag 7. oktober 2010

Malmö

I dag har vi vært Malmöboere en uke!
Torsdag forrige uke pakka jeg sammen barn og dyr og diverse tilbehør og kjørte 50 mil til vårt nye hjem. Mamma var også med på lasset, og var over helga.
Lars-Andreas måtte på skolen, så han hadde allerede dratt fire dager i forveien.

Kjøreturen Halden-Malmö, som vanligvis tar fire og en halv time, tok denne gangen sju timer. Men det er ikke så halvgæli i grunn, når man for første gang har med seg en helt ny tre uker gammel person.
Lucy var veldig flink, og sov nesten hele veien. Litt våken måtte ho også være, men gråt ikke i det hele tatt, selv etter å ha sittet spent fast i et sete i flere timer.
Bernard overlevde han også, og kom fra turen uten fysiske mèn, men ble nok litt traumatisert stakkar. Han kunne ikke skjønne hvorfor han måtte sitte inni et lite reisebur med masse bråk og lys rett på utsia, når han egentlig hadde lagt seg for å sove...

Dagen slutta heller ikke helt rolig for stakkars Bernard. Uten at vi la merke til det hadde buret skadd seg under transporten, så sprinklene helt oppunder taket hadde blitt bøyd litt utover. Da tenkte nok Bernard at det var en ny dør det gikk an å komme seg ut av, så Lars-Andreas fant han hengende etter hodet helt oppe ved taket. Det var nemlig akkurat plass til å presse hodet ut, men ikke resten av kroppen, og ikke fikk han trukket hodet tilbake heller.
Det endte til slutt bra, og vi klarte å roe ned gnager'n såpass at vi kunne bøye sprinklene ut litt mer og dytte hodet hans inn igjen.
Utrolig nok så det ut til at han kom fra dette også uten varige mèn.
Det skal godt gjøres å kverke Bernard!

Nå har vi pakka ut og innreda leilighet en ukes tid, vært et par turer på Ikea og kjøpt diverse skap og hyller (helt utrolig hvor mye det går an å stappe inn i en ett-roms leilighet uten at den ser sprengferdig eller rotete ut), og i går fikk jeg lynkurs i kombinert kategori vaskemaskin-tørketrommel-tørkerom, så i dag prøver jeg å vaske klær.
Jeg tror til og med at klærne er klare nå, så jeg er straks på vei ned i kjeller'n for å finne ut om jeg har klart det.

Vi har ikke internett ennå, men det er bestilt, så jeg kommer sterkere tilbake senere med bilder og det som verre er.

3 kommentarer:

  1. Godt å vite at dere er i farta.....

    SvarSlett
  2. Så bra dere har det bra :-)) Gleder meg til bilder :) Klem og suss til Lucy og stakkars Bernard <3

    SvarSlett
  3. Følger spent med når det kommer fortsettelse...

    SvarSlett