torsdag 23. juli 2009

Kan trær blinke?

Å svømme eller ikke svømme, det er spørsmålet. I går var jeg i Badeland. Jeg svømte litt, men ikke så mye at jeg fikk vann i øra. Kanskje hadde det skjedd hvis vannet var våtere og kaldere. Eller tørrere for den saks skyld. Men det skjedde altså ikke. Null vann i øret denne gangen.

Apropos tørt vann, jeg har hørt av sikre kilder at fisker bruker vann til å bo i. De liker vann. De bor i det. Noen ganger tar de sats og hopper fra ett vann til et annet, og ofte lander de i en helt annen verdensdel. Men det er bare de store fiskene. De små klarer ikke å hoppe så langt. De slår ut de bittesmå vingene sine istedet, og flyr rett oppover. Men de vender alltid tilbake til det samme vannet.

Nå er det sommer, men ingen vet hva som skjer. Det skal jeg vedde på. Er det nedover eller bortover? Ingen som vet, og totalt meningsløst. "Jeg må si deg noe som er litt trist".

Er det noen som vet hva skråtak kan gjøre med en person, så er det meg. Det er et tak. Det er skrått. Det er et skråtak. Går det oppover eller nedover? Kan man ake på det, eller må man klatre opp? Det er en vesentlig forskjell. Hvis ikke gardinene er røde da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar