onsdag 29. juli 2009

Rare ting

Jeg har så mange rare ting. Ting jeg ikke helt skjønner hvorfor jeg har, eller hva jeg skal med dem. Det står for eksempel 15 stk kokebøker i bokhylla, men jeg har aldri lest i dem. Jeg er ikke noe særlig glad i å lage mat, og ikke er jeg flink til det heller. Da jeg flytta for meg selv, måtte jeg ringe mamma de tjue første gangene jeg skulle koke poteter. Det er vanskelig! Det eneste jeg alltid har vært genial på å lage er vafler, men fram til forrige helg hadde jeg ikke lagd vafler på mange år. Så fikk jeg et vaffeljern til bursdagen, skulle lage vafler dagen etterpå, og plutselig var jeg ikke noe flink til det heller. Så hva jeg skal med 15 fancy kokebøker, det begriper jeg ikke.

Dvd-filmer er noe av det morsomste å kjøpe! Jeg elsker å se film, men da er det gjerne de samme filmene jeg ser om og om igjen selv om jeg har haugevis med filmer jeg ikke har sett enda. I går kjøpte jeg fem filmer til, men jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg har ingen planer om å se dem. Eller, kanskje den ene. "Goya's ghosts". De andre blir mest sannsynlig stående i dvd-hylla resten av livet.

Lightere. Jeg har lightere i alle former og fasonger, her om dagen kjøpte jeg til og med en Zippolighter til 350 spenn. Men de lighterne jeg bruker er de jeg får gratis når jeg kjøper røyk. De andre ligger i eskene sine i en skuff et sted.

Jeg har masse kjøkkengreier som jeg aldri har brukt, og ikke under noen omstendigheter kommer til å bruke senere heller. I skapet under benken står det en slags vispemaskin, noe som ser ut som en stor plastikkopp, et plastlokk med noen andre hullete lokk oppi, paiformer og former til å lage shotteglass av is. Jeg har aldri brukt noen av dem. Og av ubrukte ting som ligger i skuffen, kan nevnes steketermometer, timer, pepperkakeformer (planlegger faktisk å ta dem i bruk til jul), noe som ser ut som en mini-pizzaskjærer med mønster, kjevle, pensel, barberblader (???), seks kroker av noe slag og en spiss kam. Har ikke peiling på hva halvparten av det skal brukes til.

Jeg elsker bøker, men jeg har ikke lest en på mange år. Akkurat bøker har jeg ikke så mange av heller (bortsett fra kokebøker...), men det er bare fordi Halden ikke er i besittelse av noen bra bokhandlere. Jeg har to Tarotbøker, og to forskjellige sett med tarotkort som jeg brukte litt før i tia (gammel nå), men jeg så aldri helt vitsen med det. Jeg har alle fire Nemibøkene, en engelsk-norsk-norsk-engelsk ordbok, Twilight og "Den store drinkboken". Den har jeg brukt en del faktisk. Og den aller tøffeste boka da: "The Vampire Watcher's Handbook, a guide for slayers". Jeg er Giles!

Det finnes masse andre rare ting her også, for ikke å snakke om i det gamle rommet mitt hjemme hos mamma. Og det rareste er at hadde jeg ikke hatt dem, så hadde jeg skaffet alle disse rare tingene på nytt.

1 kommentar:

  1. Veldig bra innlegg!
    Jeg må kommentere at du IKKE er dårlig på å lage vaffler, jeg har smakt dem og de var veldig gode :)

    SvarSlett