søndag 26. juli 2009

Lærer aldri

I går kom Kayla fra Stavanger. Egentlig på fredag, men siden jeg jobba hele dagen og kvelden så traff jeg ikke Kayla før i går. I går var det lørdag, fellesferie og smådårlig vær. Derfor tenkte vi at det var en god idè å dra på polet i Strömstad. Man skulle jo tro at i hvertfall jeg visste bedre...
Først sto vi i kø for å komme inn i Strömstad. Så kjørte vi inn på det første polet, hvor køen for å komme inn sto RUNDT bygningen. Det gadd vi ikke, så vi kjørte inn til det andre som ligger nærmere byn. For første gang var det bare så vidt vi fant parkering i parkeringshuset. Det var masse folk, men det var i hvertfall ikke kø for å komme inn. Køen til kassa derimot gikk gjennom hele butikken. Det gikk ganske fort likevel, men da vi skulle ut ble vi møtt av en enorm folkemasse og en stakkars vekter som prøvde å holde dem igjen. Da var det ti minutter til de stengte. Vi brøyta oss vei gjennom freakshowet, og jeg må si jeg var litt redd for at lille Kayla skulle bli borte på veien.

Kayla hadde tre bursdagsgaver å kjøpe, så vi dro til Nordbysenteret. Med andre ord; vi hadde fortsatt ikke lært. Det myldra av mennesker i alle størrelser og utgaver, de fleste var sånne som går rett på og forventer at alle andre skal flytte seg. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg utsetter meg selv for det. Etter en kjapp hamburgertur på Max tælla vi til Jernia og kjøpte alle gavene der. Så gikk vi innom MaxiMat, og til slutt var vi hos bærmannen og kjøpte blåbær som ikke var blåbær. Vi løp til bilen og trodde vi var i sikkerhet. Så kjørte vi derfra i den trua at vi hadde lagt helvetet bak vårs, bare for å se at vi var på vei mot et nytt. Det var kø inn i Norge gjennom tollstasjon. Trafikken sto nesten helt stille, men det løste seg opp etter 10-15 minutter. Da oppdaga vi at det slett ikke var tollkontroll, men køen hadde oppstått rett og slett fordi de gir førerkort til idioter. Det var kø fordi folk kjørte sakte.

Tre og en halv time etter at vi dro, var vi hjemme igjen. Hvis jeg noen gang får for meg at jeg skal te Sverige en lørdag i fellesferien igjen, så vær så snill:
Skyt meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar