tirsdag 15. juni 2010

Flytting

Nå har vi altså begynt å flytte ut av leiligheten!

Ja, det er fortsatt over 3 mnd til vi flytter til Malmö, men det er ille greit med alt som er klart. Mesteparten av klærne mine passer jo ikke lenger, og kommer heller ikke til å passe før vi drar, så det er nå bare litt sommerklær og tre bukser igjen i skapet. Resten er pakka ned i esker og satt i kjeller´n. Samme med masse andre greier vi ikke trenger å bruke før flytting. Målet er å pakke ned ALT bortsett fra det mest nødvendige i løpet av den nærmeste tiden. Tenk så deilig å bare kunne bære esker inn i bilen når vi drar! Jeg må si vi allerede er godt på vei. Eller, "vi" blir kanskje litt feil... Jeg er fryktelig sliten for tida og er heldig hvis jeg får sove fire-fem timer hver natt. Så Lars-Andreas har pakka, sortert og bært esker, mens jeg har sittet på en stol og hatt ansvaret for å skrive på eskene hva som er oppi dem.

Jeg har skjønt at mange er skeptiske til å begynne å kjøpe babyklær og utstyr veldig tidlig (vi kjøpte for eksempel vogn i midten av mars, under 4 mnd på vei). Det er ingen vits, det er så dumt i tilfelle noe skulle skje osv.
Nå er jeg VELDIG glad for at vi begynte å kjøpe ting tidlig! Jeg har vært flink til å fortrenge det, men har begynt å innse i det siste at jeg kanskje ikke får noen penger i det hele tatt for tiden jeg er/har vært sjukmeldt. Jeg kom til å tenke på det i går, TENK om vi hadde venta med handling til sånn ca nå og utover sommeren? Det hadde blitt skikkelig krise med alle utgifter på en gang. Hvem har råd til det egentlig? Det tror jeg nesten ikke vi hadde hatt råd til om jeg hadde jobba fullt heller.
Jeg er sååå glad for at vi har det meste allerede, som vogn, bilsete, nok klær i de tre første størrelsene, og en del større klær også, bæresele, seng osv. Mye har vi fått og lånt også da, av snille besteforeldre, bestetanter, venner og søskenbarn :)

1 kommentar:

  1. Sååå flinke dere er.... jammen ikke dårlig at Andreas er såpass tidlig ute..... rødt kryss i taket for det.. he he:)
    Blir sikkert nok og gjøre fremover alikenvel vil jeg tro.

    SvarSlett