lørdag 31. juli 2010

Drittdag!

Fikk ikke sove noe i natt heller på grunn av en halsbrann ut av helvete. Orka ikke stå opp før langt på dag, null energi til å gjøre noe som helst, har ikke hatt lyst til å gjøre noe som helst heller. Ikke orka å lage noe mat. Levd på cola i dag. Tungt å puste, slitsomt å trekke inn og ut.

Til slutt kreka jeg meg ned i kjeller'n og satte på en maskin med klær. Hadde klart å sette på feil vaskeprogram, vannet fossa ut av maskinfaenskapet da jeg lukka opp døra, klissvåte klær lå og svømte i en helt egen dam. Måtte gå flere ganger opp og ned trappene, var på vei til å dø av utmattelse, fant knapp på vaskemaskina som tar ut vannet, maskina tok ut vannet, maskina klikka, fikk ikke opp døra, klærne innestengt i maskina uten dam men fortsatt like klissvåte. Samme hva jeg trykka på begynte den å ta ut vann igjen, og igjen, og igjen selv om det ikke var mere vann å ta ut.

Etter en lang evighet fikk jeg opp døra, visste at jeg ikke klarte å vri opp klærne selv siden det er slitsomt i normal tilstand også. Lukka døra igjen, trykka på sentrifugknappen, maskina begynte å ta ut ikke-eksisterende vann og døra satt fast. Igjen. Fikk opp døra etter en evighet til, henta mamma som vridde opp klær og tok dem med seg hjem for å tørke.

Vondt i ribbeina, vondt i hoftene, det er varmt her.
Bernard har vært kranglete i dag. "Vil ikke inn i ballen og løpe", "vil ikke ut av ballen igjen", "jeg henger meg fast her til du slutter å prøve å løfte meg opp!".

Aaaargghhh...!

Utpå kvelden måtte jeg ha noe annet enn cola. Det ble lapskaus, som er noe av det minst slitsomme i verden å lage. Helle fra boks til kjele og røre litt. Og det er her dagens eneste bittelille lyspunkt kommer inn i bildet. På grunn av den fine nye, svarte kjelen jeg fikk til bursdagen, er det første gang jeg har lagd lapskaus uten at halve boksen ligger igjen fastbrent i bånn.

Men sånn bortsett fra det, har denne dagen fått status som drittdag.
Slitsomt å stå opp,
slitsomt å dusje,
slitsomt å puste,
slitsomt å reise seg fra sofa'n,
slitsomt å gjøre noe som helst.

Orker ikke!

3 kommentarer:

  1. Dette høres ut som en meget slitsom dag.... Stakkars Ida:(
    Halsbrann: Et galss "Samarin" eller en "Pepcidduo" tablett kan hjelpe... Cola er nok dumt i denne sammenheng.. he he...
    Vaskemaskin: Hjelp...!!!
    Håper dagen i dag blir bedre:)

    SvarSlett
  2. Verkar som om gårdagen hade något magiskt över sig. Precis allt jag tog mig för va hur jobbigt som helst, och då är jag inte ens gravid... Stackars stackars Ida. Det är snart över nu iaf, sen kan du gosa och lukta på bebis varje dag. :-) Håll ut vännen, jag vet att du kan!
    Styrkekramar <3

    SvarSlett
  3. Cola gjør dritt-dager bare verre enn nødvendig, tror jeg....og dritten skal man kvitte seg med på do....snart skal du vel også vaske bæsjebleier, tenker jeg....det blir morsomt det.....Happy days comes again...

    SvarSlett