mandag 1. november 2010

Salad Chef

Nå som jeg av en eller annen grunn står opp tidlig, får jeg med meg disse laaange reklamene på tv som bare går om morran. De som varer et kvarter hver. Minst.

Reklamene handler alltid om en veldig amerikansk husmor med lett intelligens som har minst ett barn og dermed ikke tid til NOESOMHELST! I hvertfall ikke lage middag eller vaske badet på vanlig måte.
Mens den übertravle husmoren ligger på alle fire, med håret til alle kanter, og skrubber kjøkkengulvet med tannbørste og Lano, dukker det heldigvis opp en mann akkurat i rett øyeblikk. Han har nemlig med seg en eller annen supermaskin som husmoren får prøve, og vips så er kjøkkengulvet skinnende rent og sterilisert på under fem minutter. Ikke bare det, men husmoren er plutselig flott sminka og håret perfekt oppsatt.
Hun, som aldri trodde hun kunne bli lykkelig igjen, har funnet tilbake livsgleden takket være Perfect Steam Cleaner X2000 eller lignende.

Disse reklamene blir faktisk bare dummere og dummere. I dag så jeg en sånn lang reklame for en vidundermaskin som heter Salad Chef.
Salad Chef er en sak som kutter frukt og grønnsaker (og, tenk, kyllingbryst) i terninger for deg, veldig fort, så du slipper å gjøre det selv.
Først viste de en middelaldrende dame som faktisk var i FULL JOBB, og hadde dermed verken tid eller ork til å skjære opp frukt når ho kom hjem fra jobb. Neivel? Hvis det er tilfelle, vil jeg tro at denne damen har et litt større problem enn sløve kniver, og at det muligens er på tide å pensjonere seg snart?

Også kom husmoren da. Middagen gikk selvfølgelig alltid i vasken. Det tok så lang tid å skjære opp grønnsakene til suppa for hånd, så når maten endelig var ferdig var mann og barn sure og hadde mista appetitten (???).
Altså, hvis jeg er veldig sulten og maten tar lang tid, så slutter jeg ikke å være sulten etter en stund. Er det unormalt?

Et av argumentene for å kjøpe denne, var at da slapp man å bruke masse penger på masse forskjellig kjøkkenutstyr for å kunne skjære ting i terninger.
Ja...for jeg eier ikke et skjærebrett og en kniv fra før.
I tillegg, hvis man bestilte med en gang, fikk man med et rivjern, HELT GRATIS! Kjempeflott tilbud, for ingen eier jo et rivjern fra før heller mener jeg.

Ikke klarer jeg å identifisere meg med noen av menneskene i reklamene heller. Jeg grøsser litt når jeg tenker på at denne husmoren sannsynligvis bare er noen få år eldre enn meg. Jeg sverger på at jeg skal aldri, ALDRI vie livet mitt til eller basere livskvaliteten min på å ha et skinnende rent hus eller å lage middag fra bunn av hver eneste dag. Det finnes viktigere ting å bruke tiden på.

LIKEVEL ligger det en kvittering på bordet som takker for min bestilling av Salad Chef og Salad Chef Skärinstatser.
Jeg vet ikke engang hva "skärinstatser" er, men jeg fikk det på kjøpet for bare 199 kroner ekstra.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar